انواع دامن زنانه انواع دامن زنانه

پیراهن مردانه آستین کوتاه چهارخانه

21 نوع دامن زنانه + مدل دامن زنانه

21 نوع دامن زنانه

انواع دامن زنانه

دامن‌ها قرن‌هاست كه وجود داشته‌اند و انواع مختلفي از دامن‌ها با تغيير طول يا پر بودن يك دامن تكامل يافته‌اند. مدل‌هاي دامن مي‌تواند به صورت در آغوش كشيده يا حجيم باشد. دامن ها مي توانند بر خط كمر تأكيد كنند يا خط پاچه را تغيير دهند.

انواع دامن
انواع دامن
انواع دامن
دامن خط A
دامن نامتقارن
دامن پليسه جعبه اي
دامن حبابي
دامن دايره اي
دامن روپوش
دامن جمع شده
دامن گود و گود
دامن دستمالي
دامن بلند/پايين
دامن كمر بلند
دامن پري دريايي يا دم ماهي
دامن كوتاه
دامن مدادي
دامن پپلوم
دامن پليسه دار
دامن سارونگ
دامن هاي طبقه و چند لايه
دامن لاله
دامن بپيچيد
دامن يوكي
انواع دامن - در جمع بندي

با جست و جوي الگو و پارچه مناسب، دامن خود را بسازيد تا دامن مناسبي براي اندام خود و يك بيانيه مد بسازيد. ليست زير تازه شروع انواع دامن ها و تنوع موجود است.

در اينجا بيست و يك نوع دامن مختلف فهرست شده است.
در اينجا يك راهنماي طول دامن وجود دارد كه به شما كمك مي كند بهترين و جذاب ترين نوع دامن را براي شكل خود تشخيص دهيد.

دامن A-LINE

دامن A-line يك دامن عالي براي فرم بدن گلابي است.(براي اطلاع از فرم بدن خود و نحوه ي انتخاب لباس هاي مختلف به مقاله ي چگونه با توجه به فرم بدن خود لباس بپوشيم، مراجعه كنيد.) اين دامن معمولاً تا روي زانو است و در صورت صاف قرار گرفتن به شكل مثلثي در مي آيد. اين يك گزينه براي دوخت آسان است و در اكثر انواع پارچه به خوبي آرايش مي كند.

دامن خط A
به آرامي از كمر بيرون مي‌آيد و به باسن نمي‌چسبد و آن را گزينه‌اي مناسب براي دامن مي‌كند. به دليل شكل گشاد، نيازي به شكاف در پهلو يا پشت ندارد تا به راحتي راه برويد. دامن هاي A-line معمولاً در قسمت كمر قرار مي گيرند و به همين دليل نياز به شكل دادن به شكل دارت يا كمر بند با انحناي ملايم دارند. بند كمر مي تواند بلند، پايين تر يا حتي كشسان باشد.

دامن نامتقارن

طراحي اين دامن متكي بر خطوط نامتقارن ايجاد شده در اثر برش پارچه و سطوح مختلف سجاف است. يك دامن نامتقارن معمولاً به صورت مورب در سراسر بدن بريده مي شود كه يك طرف از طرف ديگر پايين تر است. اين با يك دامن بلند و پايين كه در آن عدم تقارن در جلو و پشت است متفاوت است.
دامن هاي نامتقارن مي توانند تنگ، گشاد يا بلند باشند.

دامن پليسه دار جعبه اي

دامن پليسه باكس نوعي از انواع دامن هاي پليسه است. پليسه جعبه اي با اجازه دادن به دو چين پليسه با يكديگر ساخته مي شود و قسمت جعبه اي پليسه را تشكيل مي دهد. همين طرح پليسه دور دامن ادامه مي يابد. دامن هاي چين دار جعبه اي اغلب در پارچه هاي ضخيم تر ساخته مي شوند تا به دامن حجم و شكل دهند.

دامن حبابي

دامن حباب دار روي سجاف پف مي كند زيرا پارچه سجاف به جاي يك سجاف رو به بالا روي يك نوار جمع شده است. اين بند زير دامن نگه داشته مي شود تا قسمت بالاي دامن روي بند حباب بزند.

اين نوع دامن ها مقدار زيادي پارچه مصرف مي كنند زيرا در اصل شما 2 دامن داريد - يك دامن مستقيم در زير و سپس قسمت جمع شده در بيرون. اينها يك قطعه مد هستند كه به جاي يك كمد لباس، تمايل به آمدن و رفتن دارند. دامن هاي حبابدار بيشتر از بالاي زانو بريده مي شوند زيرا حجم زيادي به دامن مي بخشد.

دامن دايره اي

دامن دايره اي كه گاهي به نام دامن اسكيت باز نيز شناخته مي شود به صورت دايره اي بريده مي شود. پارچه به يك كمربند متصل است كه دقيقاً روي كمر فرد پوشنده قرار مي گيرد.
دامن دايره اي مقدار زيادي پارچه مي گيرد. مي توان آن را با انواع اندازه ها از بلند و روان گرفته تا كوتاه و شيك ساخت. دامن دايره اي يك دامن عالي براي پوشيدن فعال در فضاي باز است و اغلب براي دامن هاي تنيس استفاده مي شود.
انواع دامن دايره اي شامل دامن نيم دايره يا حتي دامن دايره دوتايي براي حداكثر درخشندگي است.

دامن روسري

دامن روسري به ناحيه زير كمر، بند مي‌افزايد. پري با برش خطوط منحني از سه نقطه مشخص شده روي الگوي دامن شما ايجاد مي شود. نقاط تعيين شده و منحني را علامت گذاري كنيد و سپس برش بزنيد و تغيير دهيد.
انحنا زماني كه باز مي شود به الگوي كامل مي افزايد و چين هايي ايجاد مي كند كه در دو طرف دامن مي پوشند. دامن براي پارچه هاي نرم و روان مناسب است.

دامن جمع شده

دامن جمع شده يك استايل بسيار ساده است كه بايد از آن پيروي كرد. اين نوع دامن ها روي كمر بند جمع مي شوند. پر بودن دامن با توجه به مقدار پارچه موجود در قسمت دامن الگو و جمع شدن آن ها براي قرار گرفتن روي كمر مشخص مي شود. يك دامن جمع شده مي تواند هر قدي از كوتاه تا كامل باشد. در fi بهترين است

GODET و دامن GORED

دامن هاي گود و گود پر از درخشش و حركت اضافي هستند. گودت يك پارچه مثلثي شكل است كه در يك پانل در دامن قرار داده شده است.
گورها پانل هاي دامن هستند كه با گشاد اضافي بريده شده اند. فلر ممكن است از طول ران يا تا زانو شروع شود تا به دامن پري بيشتري بدهد.

دامن دستمالي

دامن دستمالي يك دامن سرگرم كننده است كه نقاط آن به سمت پايين آويزان مي شود، زيرا شكل هاي دستمال به هم متصل مي شوند و از كمر به پايين مي افتند. براي رسيدن به اين ظاهر به شكل مستطيل يا مربع برش داده مي شود. پارچه‌هاي نرمي كه مي‌پوشند بايد استفاده شوند، در غير اين صورت نقاط بيرون زده مي‌شوند و حجم زيادي به دامن شما اضافه مي‌كنند.

دامن بلند/پايين

دامن بلند/پايين دقيقاً همان چيزي است كه نامش آن را توصيف مي كند. جلوي دامن بلندتر از پشت است و جلوه اي كم و زياد ايجاد مي كند. اين دامن بهتر است در پارچه هاي روان و نرم دوخته شود. نمونه‌هاي زير با رنگ مصنوعي ساخته شده‌اند كه حركت و ظرافت دامن را در حين راه رفتن به شما مي‌دهد. تفاوت بين جلو و عقب مي تواند ظريف يا كاملا چشمگير باشد. برخي از دامن‌هاي بلند و پايين آنقدر در پشت قرار دارند كه به قطاري تبديل مي‌شوند كه از پشت بدنه بيرون مي‌آيد.

دامن كمر بلند

ويژگي اصلي اين دامن كمربند بلند است. پر بودن دامن به اين بند چسبانده شده و معمولاً جزء تزييني اين سبك است. دامن هاي كمر بلند را مي توان با نوارهاي الاستيك يا صاف مانند عكس سمت راست ايجاد كرد. آنها را مي توان با يك دامن مدادي تنگ نيز ست كرد. دامن‌هاي كمر بلند زماني كه با پيراهن‌هاي پوشيده پوشيده مي‌شوند بهترين ظاهر را دارند تا ظاهري جذاب ايجاد كنند.

دامن پري دريايي يا دم ماهي

دامن پري دريايي يا دم ماهي به پوشنده حالت ساعت شني مي دهد و قسمت دم در پايين دامن گشاد مي شود. اين نوع دامن‌ها اغلب براي لباس‌هاي عروسي استفاده مي‌شوند كه پشت آن تبديل به قطار مي‌شود كه مي‌تواند كوتاه يا واقعا بلند باشد. دامن هاي پري دريايي براي برجسته كردن اين طرح بايد با نيم تنه ست شود و براي ايجاد يك شكل ساعت شني عالي است.

دامن كوتاه

دامن نمادين مربوط به دهه 1960، و همانطور كه از نامش پيداست، دامن بسيار كوتاهي است. طراح لباس Mary Quant باعث محبوبيت اين دامن شد. ساخت آن مقرون به صرفه است زيرا از پارچه بسيار كمي استفاده مي شود. دامن هاي كوتاه به طور سنتي پوشيده مي شوند، اما مي توانند گشاد يا حتي دايره باشند. ميني دامن هاي جين براي يك تيپ غيررسمي به راحتي پوشيده مي شوند.

دامن مدادي

دامن مدادي به گزينه مورد علاقه زنان در دنياي حرفه اي و تجاري تبديل شده است. اين نوع دامن ها مستقيماً به طول دلخواه بريده مي شوند و وقتي صاف قرار مي گيرند به شكل مستطيل در مي آيند. برخي نيز ممكن است در زانو به سمت داخل باريك شوند.
اگر از پارچه كشسان ساخته نشده باشد، به طور كلي به يك شكاف در پشت يا پهلو نياز دارد. بدون شكاف، راه رفتن آنها به خصوص با يك جفت پاشنه بسيار سخت است.

دامن PEPLUM

زير دامن اصلي اين سبك دامن مدادي است. پپلوم يك فلر اضافه شده است كه به كمر متصل شده است. اين يك سبك دامن بسيار تزئيني است. فلفل به شكل دايره اي نزديك است و برش باياس به اثر گشاد شدن آن كمك مي كند و آن را قادر مي سازد به نرمي بيفتد. دامن‌هاي پپلوم براي متعادل كردن شانه‌هاي پهن‌تر و پنهان كردن باسن براي ظاهري جذاب عالي هستند.

دامن پليسه دار

جلوه چين دار اين دامن با اندازه چين ها متفاوت است. چين هاي چاقو كه همسطح با بدنه دامن قرار مي گيرند، چاپلوس هستند. دامن هاي چين دار در طول هاي مختلف و با چين هاي سايز متفاوت پوشيده مي شوند.

چين ها از يك الگو پيروي مي كنند، پس از تعيين اندازه پليسه، همان اندازه براي تكميل دامن دنبال مي شود. دامن هاي چين دار اغلب از پارچه هاي مصنوعي ساخته مي شوند كه مي توانند به طور دائم فشار داده شوند تا چين ها هنگام شستن از بين ن روند. شما نمي خواهيد پس از هر بار شستشو، پليسه ها را دوباره اتو كنيد.

دامن سارانگ

اين دامن براي گذراندن تعطيلات در ساحل يا يك روز معمولي در كنار استخر يكي از ضروريات است. از ناحيه كمر به دور فرد پوشنده مي‌پيچد و در پهلو مي‌بندد. مي توان آن را در طول هاي مختلف ساخت و معمولاً از پارچه نخي يا الياف طبيعي ساخته مي شود. دامن سارافون مي تواند تا بالاي زانو كوتاه يا خيلي بلندتر باشد. به دليل شكاف طولاني ايجاد شده معمولاً هنگام راه رفتن برخي از پاها را در يك طرف نشان مي دهد. اگر به پوشش بيشتري نياز داريد، دامن بسته بندي را در نظر بگيريد.

دامن هاي پله اي و لايه اي

اين دامن ها از نظر جلوه اي كه ايجاد مي كنند مشابه هستند. لايه هاي پارچه براي ايجاد پري و "تاب" به دامن استفاده مي شود.
دامن‌هاي طبقه‌بندي لايه‌هايي هستند كه به هم متصل شده‌اند، در حالي كه دامن‌هاي چند لايه ممكن است لايه‌هاي آزاد داشته باشند تا ظاهري ژوليده و فرفري داشته باشند. دامن هاي لايه اي اغلب در طرح هاي لباس دخترانه زنانه مي توانند ظاهري آزاد، شناور و بوهميايي داشته باشند. آن‌ها براي بسياري از فرم‌هاي بدن جذاب هستند، به خصوص اگر دامن از پارچه شناور نرم با پارچه‌اي مانند ابريشم مصنوعي ساخته شده باشد.

دامن گل لاله

دامن گل لاله بر اساس طرح دامن راسته اما با لبه سجاف نامنظم است. اين به دامن ظاهري شبيه طرح لاله مي دهد. لبه‌هاي دامن لاله را مي‌توان با چسب نواري چسباند تا جزئيات روي هم قرار گرفته‌اند.

دامن پيچ دار

دامن‌هاي پيچ‌دار بسيار جذاب هستند زيرا دور اندام شما مي‌پيچند و از كمر مي‌بندند يا مي‌بندند. دامن‌هاي روكش داراي طول‌هاي مختلف هستند و براي هر موقعيتي مناسب هستند. اين نمونه داراي يك زوايد اضافه شده است، اما بسياري از آنها ساده با باز شدن بسته بندي در كناره هستند. ساخت دامن‌هاي روكش به پارچه بيشتري نياز دارد، اما يك پروژه خياطي آسان براي فاضلاب مبتدي است.

بسياري از دامن‌ها با گره‌هايي كه به دور بدن مي‌پيچند بسته مي‌شوند، اما مي‌توان از دكمه‌ها نيز براي نگه داشتن قسمت پيچيده شده در جاي خود استفاده كرد. يك دكمه اضافي براي نگه داشتن پوشش داخلي دامن استفاده مي شود.

دامن يوكي

استفاده از افكت يوكي در بالا و روي كمر، ظاهري لاغر كننده براي دامن زرده ايجاد مي كند. زرده شكل را در آغوش مي گيرد و دامن جمع مي شود يا روي زرده قرار مي گيرد تا طرح كامل شود. يوغ ممكن است باريك يا بسيار گسترده‌تر باشد و به منظور عدم نياز به دارت براي شكل دادن به پشت، بر روي يك منحني بريده مي‌شود.

در نتيجه
چرچيل زماني با اشاره به دامن‌ها و سخنراني‌هاي خوب گفت كه يك سخنراني، مانند دامن بايد به اندازه‌اي بلند باشد كه موضوع را پوشش دهد، اما آنقدر كوتاه باشد كه علاقه ايجاد كند.
با در نظر گرفتن اين موضوع، و تمام مدل هاي جالب دامن موجود، به راحتي مي توان فهميد كه چرا يك دامن هميشه يك بيانيه مد جالب ايجاد مي كند. انواع دامن‌هايي را انتخاب كنيد كه صاف‌تر باشند و لبخند بزنيد و احساس راحتي كنيد. هيچ درست يا غلطي در مد وجود ندارد، فقط چيزي را بپوشيد كه شما را خوشحال مي كند.






براي باخبر شدن از اخبار و اطلاعيه هاي سايت و همچنين نحوه ي ست كردن پوشاك مردانه و زنانه و نكات پوشيدن لباس مردانه و زنانه بر روي آدرس زير كليك كنيد.

https://oolldooz.com/blog/

https://oolldooz.com/product-category/man/


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/10/1 ساعت: ۲۲ توسط:oolldooz :